tirsdag 27. oktober 2009

Ferdig med operasjon

Nå - endelig, er jeg ferdig med operasjonen av kneet. Tok bare litt tid, og i samme slengen opererte jeg naturligvis bort skisesongen. Vinteren kommer med andre ord til å bli sykt lang. Jeg kan ikke huske en vinter jeg ikke har vært ute på ski, eller brett for den saks skyld, den gangen jeg kjørte det og. Det kommer til å bli merkelig, og ikke minst en ekstrem tålmodighetsprøve.
Uansett er jeg veldig fornøyd med den hjelpa som var å få på NIMI, for der er de flinke. Ikke bare med operasjonen, men at jeg faktisk fikk hjelp til å trene slik at jeg ble brukbart sterk i beina før operasjonen er heller ikke verst. Så jeg ble godkjent for operasjon :)
Forresten, hva er egentlig oddsen for at omtrent halvparten av de som opererte meg har en eller annen forbindelse til Valdres? Og da ikke bare rakfisken, selv om det muligens var noe av det siste vi prata om før jeg ble narkosesisert.. Festlig følelse forresten, da jeg fikk den første lille dosa.
For øyeblikket sitter jeg i sofaen og gjør stort sett ingenting. Er ikke engang noe annet enn Voice å se på på TV, så jeg loader Shoot me fra Chaoz productions. Dataen min er jo på reparasjon på uviss tid og helsa til den eksterne harddisken er nok kritisk enda. De har i hvertfall ikke ringt meg for å kondolere hittil. Ergo har jeg ingen av skifilmene mine, og jeg enda ikke fått tak i noen av årets (andre enn Chaoz') så enn så lenge får jeg ikke brutt meg fullstendig ned psykisk. Bare litt.
Såret mitt ser forresten veldig digg ut. Trenger ikke legge ut bilde, med mindre noen har veldig lyst til å minste matlysta (men bare i ifra!). Hele beinet er jo gult pga noe spritvask eller noe i den duren, så utgangspunktet for bra utseende er jo veldig bra. Også har jeg to fine kutt der de har tatt ut en del av kneskålsena og borra inn som nytt korsbånd og greier. Veldig digg. Nå er jeg vel dopa etter en real"coctail" som de sa jeg fikk der. Ja, jeg var litt ustø da jeg begynte å humpe rundt på krykker. Og så bleik har jeg ikke vært på lenge - lover. Var ikke hvit engang, mer grågrønnblåaktig :) Så jeg er ganske spent på morgendagen når jeg begynner å kjenne hva de faktisk har gjort inni der. Men hva er det ikke man har fått morfin hjem for? ;) Noe sier meg at jeg kommer til å se langt etter akevitten på rakfisken neste helg. Sannsynligvis kommer jeg fortsatt til å bli brisen bare av å lukte på ølkorken! Men skal slutte å legge ut i det vide og brede om det stygge kneet (for nå er det faktisk stygt;)
Bare ta en tur og kom på besøk! Jeg må bli hjemme i hvertfall hele den uka her, så jeg kommer til å dø litt fordi det er kjedelig. Så jeg vil ha sykebesøk :) evt går det an å ha fyllesykgathering for de som drar skolefesten på torsdag litt for hardt?
Nå skal jeg ha skifilmnedpsyketid med meg selv og kose meg med surklelyder fra kneet. Cheeya!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar