søndag 4. juli 2010

Fri sa du?

Tjenare! Jeg tror jeg er omtrent to uker ut i sommerferien, men det er sikkert litt over. Jeg dønn sikker på at det var mandag, så jeg ble skuffa da jeg skulle se om det var kommet post til meg og fant ut at det var søndag. Det er sånn det skal være:) Dessuten betyr søndag at det ikke er stort som skjer og jeg er alene hjemme. Så akkurat nå ser jeg på et naturprogram som blant annet omhandler laks som hopper oppover fosser. I megaslowmo er det direkte fascinerende å se på.

Som vanlig er jeg ikke sikker på hva jeg har gjort hittil. Bortsett fra å være ute i sola (tenk, det har vært sol her), jobba, loka litt i overkant mye, trent og vært i Oslo med Ingebjørg. Vi fant ut at Twilight var et veldig godt påskudd for å ta en todagers miljøforandring. Godtur med il ekspresidenta, med shopping, sushi og kino, men naturligvis var det tull at frøkna måtte hjem tidlig på jobb på torsdag da det ikke var en sky på himmelen og vi helst skulle chilla i Frognerparken eller på brygga.. Men igjen - det er bare et godt påskudd for en ny tur:)
Forresten, jeg var med på rafting på jobb her om dagen, og knuste mine tidligere "høyderekorder" i hoppe ut i vann. Ergo - jeg avanserte fra å hoppe fra brygga på Furustrand (ca to meter, maks) til 12 meter ned i et juv. Det heter "ikke se ned der du skal hoppe, men ta springfart og håp på det beste". Jeg headbanga:) og synes det er mye skumlere å hoppe fra seks meter der jeg ser vannet...

Jeg har forresten en ny framgangsmåte for å overleve jobben i turistmetropolen; Sette seg i en båt midt ute på et fjellvann 1030 moh. og fiske før man går så lei av turister at man blir folkesky. I går fikk jeg så mye som to fisker på oter i løpet av det siste kvarteret og fiksa fersk ørret til frokost. (da kan man leve med tidenes tristeste middag). Fantastisk!

Sommeren for to år siden. I år prøver vi forebygging i stedet for terapi...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar