onsdag 19. august 2009

Long time, no see

Dette innlegget må bli dedikert til de som faktisk har vært inne på bloggen min, uten at det har skjedd noe som helst her på godt over en måned. Beklager at jeg har vært litt slækk med å oppdatere! Det kan muligens ha noe å gjøre med at jeg ikke føler jeg har hatt stort å skrive om i sommer. Hele ferien forsvant egentlig i det store jobbsluket har jeg en følelse av..

Det er rart med det, men sommerferien som er på hele to måneder forsvinner like fort hver gang. Skolestart i midten av august kommer like brått på hvert eneste år, og i år som mange år før har jeg en følelse av at jeg egentlig ikke har fått noe særlig ut av ferien. I korte trekk har den gått ut på å fikse alt mulig styr rundt kneet som endte opp med å flytte tilbake til Valdres igjen, jobbe, jobbe enda mer, Vinjerock (som var det eneste jeg virkelig har gleda meg til i sommer, siden det var det eneste som var planlagt), en tur til Tusenfryd, mer jobb og litt flere turer til Oslo enn det lommeboka har godt av.. Ferien forsvant litt for fort atter en gang.

Men det var litt sol på Skindro (Vinsteren, 1030 m.o.h.)

Med tanke på kneet så endte det til slutt med at det ser dårlig ut med ski til vinteren, så jeg har begynt på Valdres vidaregåande skule igjen, i den gamle idrettsklassa. Heldigvis har jeg fått beholde toppidrett som valgfag, så jeg får enda mer tid til å trene så jeg skal bli sterk igjen og komme meg tilbake på ski :) Dessuten har jeg blitt såpass at jeg endelig har fått lov til å løpe igjen, noe jeg har lengta etter helt siden jeg ikke fikk lov. Så nå får jeg gjøre alt som går rett framover ;) 2. september skal jeg til Oslo igjen, og da blir det bestemt om jeg skal operere og jeg får kanskje litt mer peiling på når jeg kommer meg tilbake på de elskede plankene mine.
Vinjerock var storslagent! Det blir bare bedre og bedre for hvert år, og det er utrolig hva de har klart å få til på Eidsbugarden. Dessuten er det bare en svær bunsj med stort sett trivelige folk og masse bra musikk. Har du ikke vært der så kom deg dit, men vær raskt ute for det var mange som gikk på en smell da festivalen ble utsolgt :) Bodde der med Ingebjørg og Odin og det var bare moro og bra folk ;) Vi fikk til og med Odin til å bade i Bygdin, siden vi ikke orka å stå i dusjkø på Fondsbu lørdag morgen for å våkne. Da fungerer grønt vann best ;) at Kristin måtte dra på fredag ble en strek i regninga, men vi overlevde likevel. Dessuten synes jeg det er godt gjort at selv om hele festivalen holdt på å regne bort torsdag og fredag var regnværet glemt med en gang oppholdet kom under CC Cowboys og holdt seg. Og fortsatte gjennom Hjaltandir, SKAM, Marit Larsen, Bo Kaspers, Big Bang og ikke minst Gamasamas som hadde den beste konserten sin hittil tror jeg. Er i hvertfall lenge siden jeg har vært så stoka på lenge! :D (også må man nevne Valkyrien Allstars, som ga en knallkonsert selv om de spilte i regnværet) Tror i grunn bare jeg har gode minner fra Vinje, og gleder meg som den ungen jeg er til neste år :)

Ingebjørg på Valkyrien :)

Big Bang på lørdag

Ikke det verste synet å våkne til, selv om det var søndag morgen.

Etter Vinje bar det på jobb og etterpå til Tusenfryd med Kristin fra Trondheim. Tusenfryd er jo artig og den nye var ganske kul, men etter at jeg var der en gang det nesten ikke var folk og man kunne kjøre så mye man ville var det begrensa hvor lenge vi gadd å stå i kø. Det som gjorde turen virkelig verdt noe var vel at vi tok Sky Coaster, og etter det ble alt det andre egentlig bare en nedtur ;) det fallet var et aldri så lite, men veldig brukbart kick :) Og etterpå ble alt det andre der bare en nedtur så vi dro inn til byen og så hjem igjen. Kristin konkluderte for øvrig med at jeg virkelig bor på landet. Det kan jeg i grunn forstå..

Også var det jobb igjen.. Når man har vært på jobb hver eneste uke gjennom hele sommeren, med to dager av og to dager på i ganske stor grad er det ikke rart man mister litt av feriefølelsen når det meste man har av sammenhengede fri er fem dager. Jo - og den ene av de fem fikk jeg lappen! :D har ikke bil, men det hjelper på :)

Og på Beitostølen har vi fått nytt fast selskap - to stygge falske figurer av Odin og Tor med bevegelsessensorer som trampolinekøen på den ene sida setter i gang, og tor buldrer i vei på den andre sida når bilene passerer på veien. Og midt inni der står man fra halv tolv til halv sju minst, og må høre på den samme frasa gang på gang.. Jeg filma de første talene og skal tenkte å legge de ut her, bare for å sanke medlidenhet av å måtte stå å høre på det tullet i time etter time.. Det skulle resorten gikk oss støtte (penger) for å måtte høre på!

Så kom skolen igjen.. Nå går jeg på Leira, må stå opp klokka seks hver bidige dag, kjøre en time med buss hver vei, gå av og på fem busser og komme hjem tidligst halv fem.. Livet er hardt når man skal gjennom det kjøret der, i tillegg til at jeg har begynt det siste året på videregående, hvilket vil si at hver eneste lærer begynner timene med å pludre i vei om hvor viktig eksamen er og hvor mye vi må forberede oss på å jobbe i år og hvor mye mindre fritid vi på innstille oss på å få fordi vi må gjøre så mye skolearbeid.. Jeg er sliten og lei etter tre skoledager.. Men det er vel bare å bite tennene sammen og holde ut.. Det er bare ett år, faktisk ikke mer enn 10 måneder og jeg håper det snart kommer til å speede seg opp litt. Vær så snill! Og i mellomtiden får man støtte seg til sommerminner, høstens kommende skifilmer som kommer til å gi meg tårer i øynene og synet av snø kommer til å gi meg mentale skader. Jeg gleder meg. Det betyr bare at alt er som det skal :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar