torsdag 27. august 2009

Noen som sa stein?

Er det noen som har teksten til "Ja vi elsker"? Jeg må beklage, men i min nåværende tilstand er jeg ikke kapabel til å memorere hele teksten på leting etter noe som har med nasjonale berg og norsk grunnstein å gjøre. Det er nesten for ille at jeg faktisk funderer over hva det går an å skrive om på skrivedag i norsk i morgen, der vi har fått det fortreffelige temaet "nasjonalbygging". Jeg føler nemlig at jeg sitter på masser av inspirasjon fra inntrykkene turen til Uranostind har gitt meg. Stein, gråstein, hvite, grønne, brune, røde og stripene steiner er nemlig noe som karakteriserer Norge ganske bra. Så det kan jo bli ganske interessant. Lykke til Wergeland og Welhaven - jeg foretrekker gråstein.

Uansett, nå sitter jeg i sofaen og skulle egentlig ha skrevet litt om fjellturen klassa var på i tre dager - Jotunheimen, bretur og Uranostind i korte hovedtrekk. Og litt regn om mye stein. Men så har det seg sånn at jeg finner det mer fornuftig å halvsove og pirke av sportsteiplim fra hælene. Det er sykt hvordan det henger fast! Også er jeg litt stiv og sårbein og har en blånegl og et gnagsår på venstre fot, men ellers er alt bare bra. Og jeg har innsett at jeg trenger nye fjellsko. De andre har fullført tjenesten sin som husrom for slitne tær, og er nå i ferd med å gå opp i liminga og rive ned membranen. Jeg ser egentlig på det som en positiv ting, selv om peketåa mi måtte lide litt for det på turen. Forresten, jeg håper ikke jeg har gitt et feil inntrykk her nå, jeg har ikke noe som helst i mot hverken stein, fjellturer eller bein som må lide for det. Jeg synes det var en fin tur :)

Jeg skulle egentlig legge ut bilder også, og i det hele tatt utdypa litt mer om turen, men tror jeg tar det i morra. Nå er det fotpleie, kakao og sove som gjelder :)

Dere skal likevel få ett: På toppen baki der, midt i tåkehavet var vi.

2 kommentarer: