mandag 14. mars 2011

I dag har Lillehammer og omegn solt seg i glansen av marssol fra skyfri himmel, og jeg har ikke vært i Hafjell. Derimot har jeg vært seks timer på langrenn på Birken, og fortsatt hatt det moro. Tenk, den nær sagt eneste fulle dagen vi har hatt på skolen etter jul, har vi brukt på skileik med en 5. klasse fra Lillehammer. Det er jo dømt til å bli moro når alle er nesten like gira og ungene ikke er vanskelige å be når det gjelder aktivitet. Luksus kaller man det. Da de ble sendt hjem etter endt skileikdag, fant Mari og jeg det like greit å ta oss en skitur når vi først var der oppe, så vi gikk Inga-Låmi et par dager for sent. Passer meg bedre enn å løpe i mølje med stressede damer som enten går på en snaps eller har siste-oppkjøring til Birken. I stedet - null stress og alle vi møtte virket like glade for været som oss og det er alltid fint å treffe blide mennesker i skiløypa. Enten de løper i fartsdressene sine, eller er ute på tur, klare med Kvikk Lunsj og appelsin i sekken.

I morgen blir det tilbake til Hafjell og da skal jeg huske solkrem. Innen jeg er 30 kommer ansiktet mitt til å se ut som et skrukketroll om jeg ikke skjerper meg. Selv om det skal gjemmes bak goggles og bandana til jeg er minst 70, er det greit å se ut utenfor bakken og.. Dagens skjønnhetspreken - dette tror jeg blir første og siste gang, med mindre det kommer klager fordi jeg tråkker i salaten og glemmer solkrem igjen til sommeren når det kjennes enda bedre.

I helga dro jeg på besøk til bestemor og bestefar på Dombås, til tross for at Norwegian open, en twin tip cup, ble avlyst. Synd og skam på dere som avlyste, for der var det moro! Parken er ikke stor, det var tre hopp som var i bruk (ett oppe og to nede), og noen rails som funka og var satt opp som blant annet en shoot out og ikke minst var godt utført. Ikke minst fikk man fart til alle elementer, så ja, jeg er skuffa fordi det ikke ble slopestyle der. Det vet jeg det er mange som ble lettere frustrerte over, og de som har lagt ned arbeid med parken til konkurransen hadde fortjent det. Jeg møtte også noen gærne lokale pokaler, noen mer bekjent enn andre, men god stemning i sola var det. Det ser ut til at jeg kommer til å ta meg en tur eller to til Dombås igjen i vinter. Ikke nok med at jeg får tilgang på bestemors sjokoladekake ingen kan stille opp mot, men når det er bra skikjøring i tillegg? Da er jeg ikke vond å be!

Slenger med en film fra forrige helg.. Kameraer skyr meg vanligvis som pesten(med god grunn?), så jeg synes det var litt moro..

Nikita Chickita 2011 Hafjell Day 2 from BARONMEDIA on Vimeo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar