fredag 12. juni 2009

Eksamen og Lars Saabye Christensen

Ok, for det første har ikke disse to noe å gjøre med hverandre med tanke på at jeg kom opp i muntlig eksamen i samfunnsfag. Muntlig eksamen i samfunnsfag og det fortreffelige temaet "Det norske demokratiske/politiske system". Skal jeg være helt ærlig må jeg få si at det ikke er ett av mine største interesseområder. Skal ikke skryte på meg at jeg er så veldig politisk engasjert, og jeg sliter litt med å finne ut av hva jeg skal fordype meg innen emnet. Hjælpesmeg. På en annen side tror jeg samfunnsfag er et ganske greit fag å komme opp i når man bare kommer i gang. Nå skal jeg bare grave enda litt lenger etter den samfunnspolitiskengasjerte delen av Ellen. Jeg skal bare bli ferdig med å le av dårlig tv-humor først .. :]

Så var det dagens andre hovedtema. Jeg leser Bisettelsen av Saabye Christensen, og i går mens jeg lå på senga og leste og begynte å bli brukbart trøtt og tenkte å finne et passende sted å stoppe og legge fra meg boka fant jeg ut det var langt igjen til neste avsnitt. Så leste jeg litt til, også la jeg merke til at her var det ikke noe særlig med punktum heller. Så begynte jeg å bla litt tilbake og fant ut at jeg hadde ploga gjennom noe sånt som fem siden uten punktum. Det begynte jeg å henge meg litt opp i og fortsatte å lese i håp om at det snart kunne komme et sted å stoppe, men da gikk det enda treigere. Om langt og lenge og lenger enn langt fant jeg faktisk et sted, og etter nærmere ettertelling var det ikke et eneste punktum mellom midt på side 195 og 210. Det er utrolig. Jeg vurderer å bli forfatter, så skal jeg skrive sånn som det, bare for å irritere norsklærerne mine fra ungdomsskola. Noen innvendiger?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar