fredag 19. juni 2009

Leaving Oppdal

Da er jeg ferdig med 2. klasse på videregående og det første året mitt på Oppdal. Og det har gått sinnsykt fort! Høsten gikk bort i litt skole, et par turer til Juvass og høstferie, så tok det ikke så lang tid før det kom snø sånn at vi kunne begynne å raile, også åpna heisen endelig:) Etterfulgt av jul og parken åpna skikkelig og vi fikk masse tid i bakken :) og vinteren bare forsvant.. Lærte litt nytt gjorde jeg, og jeg har kommet meg ut på noen konkurranser og det har jo ikke gått så aller verst. Så kom Mega Park og påska og jeg ødela knærne.. I grunn gikk våren fortere enn jeg hadde trodd, siden jeg ikke har fått lov til å gjøre noe "fornuftig" - eller det er vel akkurat det at det er bare fornuftige ting jeg har hatt lov til å gjøre og det er ikke noe gøy.. Uansett, våren gikk bort i tentamen og fridager og et par helger med finværet som kom så fort og forsvant igjen. Og plutselig sitter jeg her og er ferdig med eksamen og har shina opp hybelen så den er klar for et nytt år til høsten.
Men det har vært et fint år og det har vært artig å bli kjent med nye mennesker og prøve noe nytt. Satser på at det blir bra til neste år og, men nå skal jeg først nyte to måneder med ferie, for hvor digg blir vel ikke det? Det er under tre uker til jeg blir 18, jeg skal på selveste Vinjerock og får endelig voksenarmbånd og jeg skal tjene litt cash (helst en god del) sånn at jeg får spart opp og kan bruke masse tid på ski både under og etter skolen. Og det skal bli sol og akkurat passe varmt, jeg skal gå lut lei av turister og finne ut hva som er galt inne i knærne også skal jeg bli klar for en ny vinter.
Om neste år går like fort som dette blir jeg nesten redd, for jeg har ikke lagt en eneste plan for hva jeg skal bli eller gjøre når jeg blir stor. Jeg liker ikke å tenke så langt fram, i hvertfall ikke på sånt som foreldre blir fornøyde med. Utdanning og greier. Jeg vil bare stå på ski og leve og ha det gøy :) flere som er enige i den? Dessuten, til neste år blir vi størst, og det blir jo interessant.. Takk for i år, folkens! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar