onsdag 4. januar 2012

Breck II

Nyttårsaften ble som vanlig en fjasedag uten like. Skulle ta første dagen i Breck med Mari og Nina, men ute av døra og nede ved Gondolen så vi egentlig hverken busser eller gondoler på grunn av litt snødriv. Gondolen var egentlig ikke noe å se heller, for den gikk ikke. Vi tok bussen opp til Peak 8, der det gikk rykter om at det skulle gå en heis, men så hadde strømmen gått, så vi satte oss inne på cafeen for å vente og se på hva som ville skje. Angående skikjøring skjedde det ikke stort, ikke med lyset heller, men gratis kaffe til de oppmøtte reddet dagen. Vi endte opp med å kaste inn håndkledet, ta en hviledag og stikke til Silverthorne på outletshopping i stedet. Nike Free, litt treningsklær og Calvin Klein til under 800 spenn synes vi er helt greit. Videre innebar kvelden som følger..: mere shopping, slaffing, ferdigpizza, øl, kortskalle - bare på amerikansk, random svenskebunsj, vandring fra sted til sted uten mål og mening, fordi noen sa det var et houseparty der, toalettsjekk og på vei ut fant vi de vi de to (vagt bekjente i to timer) vi var igjen med i prat med politiet fordi de holdt en pose med to liter sprit og var under 21... Nei, det var ikke så veldig fett, men forhåpentligvis ordner det seg. Dog, alle slapp unna innen klokka tolv, så vi stod på toppen av Main Street fire stykker og hørte på countdown fra utestedene fordi vi egentlig aldri kom oss noe sted. Men det var jo hyggelig det og! På vei ned fant jeg tilbake til uteliggerrusstemningen da vi fant resten av svenskene rundt et gassbål utenfor Bubba Gump. Ble en story som måtte bli gjenfortalt noen ganger, uten at noen egentlig trodde helt på det. Det gjør de sikkert nå, men etter å ha tint oss opp rundt bålet jogga vi ned Main Street, ettersom det tradisjonen tro var pisskaldt på nyttårsaften. Takk for en nyttårsaften slik den alltid blir og kommer til å være: underholdende og fullstendig random. Jeg har visstnok lovt bilder og bilder kommer når jeg får meg kamera. Ja, det står på to do lista å kjøpe et kamera til mamma mens jeg er her, så sparte jeg vekt på å ta med mitt eget... Men jadda - dere skal få et veldig fint bilde i solsteiken med maskoten: Epic mix foto ordner alt for deg: turistpose skal til:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar