torsdag 19. januar 2012

Rehab

Er igang med trening og antihevelsearbeid på kneet, så nå går det i miniknebøy, stretching, flexing og sykling. Back to basics med andre ord. Fysioterapeut ble jeg sendt til uten spørsmål og har fått krav om å komme tilbake. Fint med forsikring og at man har sagt at man konkurrerer litt, så blir det fart på sakene. I går gikk jeg møkklei av å gå på krykker, så jeg kastet dem da jeg skulle ta bussen til treningssenteret. Man fryser nemlig så sinnsykt på fingrene når man krykker rundt. Det endte med at bussen var så treig at jeg humpa meg hele veien ned til busstasjonen i andre enden av Main Street for å rekke neste buss. Alt for å sykle i 20 minutter og gjøre 1/3 av øvelsene før senteret stengte. Av naturlige årsaker var tirsdag en litt seig dag for hele gjengen, så det tok litt tid å rekke både shopping og trening. Vel hjemme holdt jeg på å bli etterlyst, ettersom jeg brukte to timer på å trene i 50 minutter. Hos fysioterapeuten i dag fikk jeg beskjed om å roe ned hevelsen så jeg har tatt det med ro. Faktisk. Ellers fikk jeg påklistret et funky apparat på min Musculus Vastus Medialis som målte om muskelen fungerte eller ikke når jeg flexer. Da beveget en prikk seg over fra den grønne halvdelen til den gule. Akkurat sånn det skal være, så det er noe som virker. Også klarte jeg å gå gjennom hele gangen og tilbake igjen til leiligheten uten å halte. Helt fantastisk. Jeg er helt sikker på at det er den frosne erteposen til 2 dollar som gjør jobben sin. Jeg klarer til og med å stå på ett bein og holde goproen samtidig:
Nå ser jeg halvveis på en sinnsvak film der hele verden har fått svarte øyne, sagtenner og blitt kannibaler. De overlevende kom akkurat inn i en forlatt butikk der en åtteåring tygde i seg en ansatt før hun ble hogd ned med øks. Hadde jeg fulgt med kunne jeg kanskje blitt skremt, men det har jeg ikke, så filmen er egentlig bare sær. På en annen side har jeg heller ikke lagt merke til noe reklame, men det kan umulig være tilfelle. Amerikansk kvalitets-tv og dødtid er elsk. Nå kom reklamen forresten. De overrasket ikke med andre ord.

2 kommentarer:

  1. Kjære Ellen! Dette er ikke godt å høre :( Savner deg! håper du klarer å få noe morro på tur de siste dagene selvom!

    HILSEN INGEBJØRG

    SvarSlett
    Svar
    1. Det klarer jeg :) Er fortsatt ikke klar for å dra hjem! Men på en annen side... Nå har jeg jo plenty med tid til å besøke og få besøk. Du må hjelpe meg med å slå i hjel litt tid!

      Slett