lørdag 11. april 2009

Påske! And back to the age of thirteen..

Søndag dro jeg hjemover, og ble en smule imponert over mamma som trosset nervene og lot meg kjøre fra Oppdal til Lillehammer. Jeg sier ikke at jeg er en dårlig sjåfør, men hun har tidligere gitt uttrykk for at hun er skeptisk til å øvelseskjøre med meg. Props! ;)

Mandag ble brukt på Beitostølen, der jeg kjørte med alle de gode gamle gale folka. Ikke minst var jeg oppe og sjekka parken i Knausen (den som skal bli brukt på Session 2953), og det kan se ut til å bli ganske bra, bare det holder seg! Til uak starter bygginga for alvor for å få på plass alle elementene, og da kommer det nok noen oppdateringer. Foreløping ligger det bilder på http://www.session2953.com/. Stoka! Senere skya det over og vi begynte kanskje å gå en liten smule lei, men hadde noen runder med frontflip på det øverste hoppet i parken. Jeg lærer aldri å få med meg beina, men den skal sitte neste gang.. Uansett er det artig å prøve noe nytt en gang i blant. Det trengs! Resten av uka ble det mye gråvær og snø og regn om hverandre, så det har endt opp med mye useriøs kjøring, og bortimot null fart har gjort det vanskelig å hoppe, så det er rails det har gått i. Jeg nevnte at skia mi hadde fått rocker? Nå ramler jeg rundt på et par Salomon Dumont. Litt kortere og en god del stivere ski (med stålkanter, auch..), men likevel mye pop og stødig, så det blir bra. Satser på at jeg ikke kjører den for hardt med det første, for da får jeg en kraftig budsjettsmell..
Denne påska har jeg dessuten blitt tatt for å være en 13-årig skiinstruktør, og det synes jeg var ganske godt gjort. Vi har altså en mor som ønsker en parktime til sin 14-årige sønn som har fått seg twintipski, og den eneste instruktøren som har litt parkerfaring og som hadde tid var meg. Neta ringer og jeg går inn på kontoret der moren står, og jeg legger merke til at hun ser litt mistenksomt på meg. Tydeligvis har jeg ikke gjort noe godt førsteinntrykk, men jeg kom nesten rett fra heisen, i de vanlige skiklærne mine, og de er ikke sånn ubehagelig tighte at det gjør noe. Rart med det. Uansett, litt senere på dagen ringte hun og sa at hun mente jeg var for ung og ville ha en mer "myndig" instruktør, men det var ikke å få tak i, så det endte altså opp med meg. Da jeg møtte gutten jeg skulle ha time med spurte han: "er du 13 år?" eeh, nei, fyller 18 til sommeren.. "Åja, mamma trodde du var 13, så hun ville egnentlig ikke at du skulle ha ansvaret for meg". Haha, det tror jeg var påskas hittil artigste hendelse og jeg synes det var ganske festlig. Får bare tro eleven lærte litt :)


Linda og Niels geeker på skiskola etter Smartfish/Toro/Nike/random sponsorer/Emilie og Ellen-photshoot

Endelig fikk jeg og påskeegg igjen - med godteri. Egendesigna, og Trond stjal peacemerker. Synder!

Fortsatt god påske de dagene dere har igjen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar