lørdag 25. april 2009

Dombås at the moment

I dag har jeg vært riktig så effektiv, det vil jeg påstå. Jeg våkna tidlig, fordi det var sool, og stod opp og lagde meg frokost. Hadde jeg vært i stand til det hadde det frista å løpe ut og ta seg en joggetur, eventuelt spenne opp lina og gå litt, men det funker altså ikke.. Enda.. Ok, det vil si at jeg var effektiv etter klokka 12, siden jeg ikke kom noen vei før det. Da sykla jeg ned i sentrum for å fikse noen ting. Første på lista var å finne ut hvor de tre siste Fri Flyt bladene mine har tatt veien. I hvertfall ikke hjem til meg! Det viste seg at det hadde ikke dama på posten noen ting med, og jeg klarte til slutt å lirke ut et telefonnummer til den delen av postverket som kunne ha noe med det å gjøre. Så da blir det etterlysning i løpet av neste uke. Neste post var å finne ut om de har balanseputer på Oppdal, og det tok sin tid å finne ut at de ikke hadde det noe sted. Men det ordner seg - bestiller på nett. Knestøttebandasjer i rett størrelse er også lettere sagt enn gjort å få tak i.. Men jeg er optimist, så satser på at det ordner seg!

Tilbake på hybelen fant jeg ut at det kanskje var på tide å ta av piggdekkene på sykkelen og bytte til noen dekk som triller litt lettere. Så da var det fram med sykkeldekkskifteutstyret og sykkelpumpa, sette seg ut i sola og ha noe fornuftig å bruke tida på. Dessuten er jeg så optimistisk at jeg innbiller meg at oversida på armen nå har en anelse mer farge enn undersiden:) Dekk klarte jeg også å skifte, i tillegg til at det var på tide med en sykkelpuss. At jeg fikk mekkenhender etterpå er en annen ting, men det ordna seg på Dombås hos bestemor og Bestefar som fant ut at de ville ha meg på besøk.

Vel på Dombås fant jeg tidenes råeste såpe som fjerner alt av skitt og olje, dæven! Også føler jeg at det egentlig er for dumt å sitte på pc'en når jeg er på besøk, så jeg skal kjappe meg. Uansett gleder jeg meg til kjøttkaker i morgen:) Jeg liker å være på besøk hos dem, for det er en fin avveksling fra hybeltilværelsen og å lage mat selv hele tiden:) På Beitostølen var det Vårspretten i dag, skulle likt å se det, men jeg kom meg visst ikke i nærheten av noe 25 meter langt basseng med isvann som skal forseres med ski, brett, snowracer, SMX, snøscooter, tandemski/sykkel osv. Fantasien på avslutningshelga på Beitostølen er til tider grensesprengende! :) Dessuten lurer jeg på hvem som tok over etter meg på jentesida etter tre år med biffbestikk og sekker som premie!
Nyt vårsola og nyt den på snøen dere som har sjansen:)

1 kommentar:

  1. Bendik M. Johansen3. mai 2009 kl. 00:41

    Hei Ellen! Kjipt å lese om de knærne som ødela slutten av sesongen for deg, men kult å se at du gir gass!! ;-) God bedring, og lykke til videre!

    Bendik

    SvarSlett