lørdag 4. april 2009

Trysill er chill

Tjena!
Akkurat nå sitter jeg utenfor ybelen, har akkurat kommet tilbake fra bakken, det er sol og den overopphetde gradstokken min som har hengt i sola i dag viser ikke mindre enn 28 grader. Muligens ikke den reelle temperaturen, men dy søren så digg det er!

Torsdag kom jeg hjem fra Trysil, og det var en bra tur. Vi bra vær nesten alle dagene, og parken ble etter hvert morsommere å leke seg i. Onsdagen var defintivt den beste dagen, med bluebird plussgrader og slush. Torsdag var det littt overskya, men til gjengjeld den varmeste dagen. Siden det var dårlig gli endte den med litt vandring i railparken i bunnen av parken. Hadde en fin 270 på boksen som endte med to fine spor - det ene av skia som jeg kjørte ned i snøen, det andre var en pen blodflekk etter at jeg kjørte nesa i snøen. Men ikke noen big deal, bare litt mer stoka på å sette det trikset siden det er så lenge siden!
Hytta vi bodde på var det ingenting å utsette på - 14 sengeplasser, god plass (ö), kjøkken, badstu og boblebad. Jeg må innrømme at jeg har sett en hel uke av Paradise hotel etter den turen, og jeg ber om å ikke bli avhengig! De folka er jo så blotta for intelligens at det er helt vilt..
Ellers kan jeg bare si at Trysil er jævlig stort! Har aldri væært der før, og det var seriøst heiser over alt. Var på en liten sightseeing på torsdag, og det popper jo opp heiser over alt. En smule større en Beitostølen ;)
Dessuten har jeg kommet fram til at Hedmark består av Hamar, Elverum, et enormt skianlegg og jævlig mye skog. Å kjøre Østerdalen var nokså ensformig, men det må jo prøves det og. Ble fire timer med søvn på tilbaketuren og det trengtes.
Trysilturen i stikkord:
¤ Flowrideren på brett (prøvde aldri surfebølgen, men hørtes fett ut)
¤ "Kor e boka mi? Vet det e du som har tatt boka mi, få boka mi" - populært midt på natta
¤ Sweet Rumble hoppet (svært! Props til Matthias som hopppa, og hva skjer med gaper på snowblades som optimistisk har bestemt seg for å dø ved å ta fart fra den siste kulen før hoppet og lander i gapet. Ehm, ok..? Han knakk bare to armer, en fot og nesa)
¤ Sool :)

Nå står påskeferie for tur, med Session 2953 helga etterpå som gir meg to uker i strekk med fri :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar