mandag 20. april 2009

Session2953

I helga var det jo Session 2953 på Beitostølen, og fy faen så kjipt det var å bli degradert fra deltaker til pro hoe, og se på et hopp jeg har vært dritstoka på å prøve siden det ble bygd, men aldri kom så langt, og se parken jeg også kunne vært med og shredda.. Jeg hadde i grunn nok med å skrense/ploge meg ned bakken uten å strekke knærne, siden det var enkleste måten å se konkurransene siden for tida ikke er i besittelse av noen scooter, og hadde heller ingen slave til å kjøre meg rundt. men sånn kan det gå. Jeg er helt sikker på at jeg hadde godt av å ha skiene på beina en siste gang for akkurat nå. Gleder meg til å komme tilbake!

Nivået på kjøringa var bra, og det var gøy å se på, så det var verdt det. Jeg fikk ikke sett kvalifiseringa til Big Airen, for da ble jeg plassert til å være parkpassvakt på toppen av knausen, og stod noen få meter for langt oppe til å se hoppet. Håper ingen tok seg nær av at det var utplassert en raring på toppen som først gaula "Parkpass?" og deretter "takk" eller kjør ned å kjøp eller kjør til venstre. Pengene går med til et godt formål - Session 2953 til neste år, og det vil vi vel ha? Gleder meg allerede, men spørs på om ikke noen må låse meg inne før det begynner.

Jeg tror også de fleste stort sett var fornøyde etter helga. Det virker som om folk var stoka på parken og hadde det artig, og vit at jeg misunner dere! Virker som om folk takla noen rare handlinger fra skiforbundet som blant annet endra hele tisdskjemaet (for kvaliken som skulle vært på fredag og gi folk sjansen til å kjøre konkurransen uten noe stress, som en laang jam? ble flytta til lørdag morgen og ga folk to run til å vise hva de kan, fordi det visstnok funka så bra i Kongsberg..) som hadde vært offisielt i lang tid, og noe rar dømming for enkelte.. Jeg er enig, særlig det at Anders ble plassert etter en som straighta, fordi han reverta og fikk litt handdrag på sw 10 på snowboard.. Er måte på å hvor mye man skal trekke. Men bra kjøring var det uansett!

Spesielt Andreas, initiativtaker og mester til å utnytte minimale snømengder (jeg kan ikke huske at det har vært så lite snø hjemme før, som har forsvunnet så fort), sammen med alle de som har hjulpet til med parken fortjener masse props. I tillegg er jeg stoka på Morten sine vegne, som kom på 9. plass i big air, uten å egentlig ha de aller største målene om å kjøre finale tror jeg. Og ikke minst Espen, som vant Big air og kom på 2. plass i slopestylen. Gratulerer! Og såklart også til resten av vinnerne og de som er fornøyd etter egen innsats på en eller annen måte, enten på ski eller i bakgrunnen. Og ikke minst er jeg imponert over de som holdt ut med meg, siden jeg gikk litt mye rundt og syntes synd på meg selv. Satser på at det ikke gjentar seg til neste år :)







Nå har jeg kommet tilbake til Oppdal, som akkurat nå er synonymt med skole.. Etter tre(to) uker på ski avbrutt av en skoledag som var så lite minneverdig at jeg ikke husker hva vi gjorde, er det hardt å se det i øynene at skisesongen er over og at det kommer til å gå slag i slag med prøver, tentamener og eksamen omtrent fram til sommerferien.. Men da blir det ferie, bursdag, knærne mine er forhåpentligvis i orden igjen -> sommerski, jobbing og penger, sol, venner og alt annet som gjør det verdt å subbe seg gjennom de to siste månedene. Nå er det adios - har geografiprøve første time i morgen, og har ikke hatt faget på en månded.. Interessant!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar